دانلود کتاب هاریسون 2018

دانلود کتاب هاریسون 2018 pdf

دانلود کتاب هاریسون 2018

اصول طب داخلی هاریسون یکی از کتاب‌های درسی شناخته‌شده در زمینه طب داخلی است. چاپ اول این کتاب در سال 1950 منتشر شد و ویرایش هجدهم آن در سال 2011 منتشر گردید. کتاب اصول طب داخلی هاریسون 2018 Harrison’s Principles of Internal Medicine, 20th Edition یکی از مهمترین و اصلی ترین منابع درسی در زمینه طب داخلی برای رشته پزشکی است. نویسندگان این کتاب J. Larry Jameson، Anthony S. Fauci، Dennis L. Kasper، Stephen L. Hauser، Dan L. Longo و Joseph Loscalzo می باشند. اگرچه این کتاب موضوعات فراوانی را از عصب شناسی گرفته تا بیماری های عفونی شامل می‌شود اما به طور ویژه بیشتر مباحث طب داخلی آن مورد توجه قرار می‌گیرد. طب داخلی هاریسون به عنوان یکی از کتاب‌های اصلی متخصصان داخلی به شمار می‌آید. کتاب به نام تینسلی هاریسون که ویراستار ارشد 5 ویرایش اولیه کتاب بوده است نام‌ گذاری شده است.

معرفی مباحث کتاب هاریسون 2018

ویرایش بیستم کتاب هاریسون 2018 شامل 20 بخش اصلی و چندین زیر فصل مجزا می باشد. مهمترین سرفصل های کتاب اصول طب داخلی هاریسون به شرح زیر می باشد:

بخش اول: مقدمه ای بر پزشکی بالینی که چارچوبی را برای ارزیابی مسائل جهانی در پزشکی و تغییرات در بروز و الگوهای بیماری در سراسر جهان ایجاد می کند.  علاوه بر آن، مقالات الکترونیکی در مورد مسائل کیفیت و ایمنی در مراقبت از بیمار، اقتصاد ارائه خدمات بهداشتی، اخلاق در پزشکی بالینی و تفاوت های بهداشتی را در این فصل پیدا میکنید . در فصل دوم راهکار هایی را برای به حد اقل رساندن تفاوت های نژادی و قومی در مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده و در سطح جهانی  ارائه می دهد.

بخش دوم: تظاهرات کاردینال و ارائه بیماری به عنوان مقدمه ای جامع برای پزشکی بالینی و همچنین یک راهنمای عملی برای مراقبت از بیماران است. هر بخش بر روی یک گروه خاص از اختلالات تمرکز دارد، بررسی مفاهیم پاتوفیزیولوژی و تشخیص افتراقی است که باید در مراقبت از بیماران با این پیش نمایش های بالینی معمول مورد توجه قرار گیرد.علائم عمده بررسی و ارتباط با بیماری های خاص است و رویکردهای بالینی بیماران با این علائم خلاصه می شود.

هاریسون 2018 تظاهرات کاردینال و ارائه بیماری

بخش سوم: فارماکولوژی

بخش چهارم: آنکولوژی و هماتولوژی

بخش پنجم: بیماریهای عفونی

بخش ششم: اختلالات سیستم قلبی عروقی توسط دو کارشناس برجسته در این زمینه، یوجین براونالد و جوزف لوکالزو، افزوده شده است فصلی در اپیدمیولوژی بیماری های قلبی عروقی اضافه شده که با مرور کلی ماهیت جهانی بیماری همه گیر، زیست شناسی پایه سیستم قلبی عروقی (نوشته شده توسط برونوالد، لیبی و لوسکلوسو) و اصول الکتروفیزیولوژی ارائه شده است . یک فصل نیز در مورد سندرم متابولیک ویژگی های بالینی اضافه شده وعوارض این اختلال را شرح می دهد که نشان دهنده شیوع سریع چاقی و مقاومت به انسولین است . علاوه بر این، بخش های جدیدی وجود دارد که اطلس های الکتروکاردیوگرام پایه، آریتمی ها، تصویربرداری غیر تهاجمی و واکسیناسیون پوستی را شرح میدهد سرانجام، هر فصل برای بازتاب آخرین اطلاعات در مورد رویکردهای تشخیص و درمان بیماریهای قلبی عروقی خاص تجدید نظر شده است و هشت فصل از نویسندگان جدید نوشته شده است.

بخش هفتم: اختلالات سیستم تنفسی

بخش هشتم: داروی مراقبتهای ویژه

بخش نهم: اختلالات کلیه و مجاری ادراری

بخش دهم: اختلالات دستگاه گوارش

بخش یازدهم: بیماری های روماتولوژی و دستگاه ایمنی

بخش دوازدهم: بیماری های غدد و متابولیسم

بخش سیزدهم: بیماری های مغز و اعصاب به طور گسترده ای بازنویسی شده است تا پیشرفت های بسیاری در فهم، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های نورولوژیک و روانپزشکی را بازتاب دهد.فصل جدیدی در مورد اختلالات لرزه ای و حرکات ضروری، نوروپاتی محیطی و مشکلات عصبی در بیماران . بسیاری از چهره های تصویربرداری عصبی نشان داده شده در سراسر بخش و یک اطلس جدید از یافته های عصب شناسی اضافه شده است. دانش دمانس، بیماری پارکینسون و اختلالات مرتبط با نوروژنیک ناشی از یافته های جدید از ژنتیک، تصویربرداری مدولار، بیولوژی سلولی و تحقیقات بالینی از جمله موارد اضافه شده به این  قسمت است، ارائه راهنمای عملی برای تشخیص و استفاده مناسب از آخرین درمان. درمان های جدید نیز مراقبت از بیماران مبتلا به سکته مغزی و مولتیپل اسکلروزیس را متحول می کنند و این نیز مبتنی بر شواهد مورد بحث قرار می گیرد که برای همه تمرین کنندگان و نه فقط برای متخصصان مفید خواهد بود

بخش چهاردهم: مسمومیت ، مصرف بیش از حد مواد مخدر و تجویز

بخش پانزدهم: بیماری های مرتبط با قرار گرفتن در معرض محیط زیست

بخش شانزدهم: ژن ها ، محیط و بیماری

بخش هفدهم: پزشکی جهانی

بخش هجدهم: سالمندی

بخش نوزدهم: طب مشاوره

بخش بیستم: مرزها

هاریسون 2018 اختلالات نورولوژیک

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • علی ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۲

    خیلی خیلی ممنونم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *