کتاب های پرستاری ترم اول دانشگاه

کتاب های ترم اول پرستاری

کتاب های پرستاری ترم اول در اکثر دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، اصفهان، شیراز، تبریز و… مشابه هستند و گاهی اوقات بر اساس سیاست‌های آموزشی دانشگاه ممکن است ابتدا پیش نیاز آن درس ارائه شود. در ترم اول پرستاری دروس علوم پایه پزشکی به همراه دروس عمومی ارائه می‌شود که بین اکثر رشته‌های پیراپزشکی مشترک است.

کتاب های ترم اول پرستاری

واحدها و منابع ترم اول پرستاری

از دروس پایه و تخصصی که در ترم اول پرستاری بایستی پشت سربگذارید دروسی نظیر تشریح (آناتومی)، فیزیولوژی، بیوشیمی، روانشناسی فردی اجتماعی، اصول و مهارت های پرستاری، تغذیه است. دروس عمومی نیز شامل زبان و اخلاق اسلامی می‌باشد. برای این دروس چندین منابع معرفی شده است که در این مقاله به بهترین و معروف‌ترین کتاب‌های موجود اشاره می‌کنیم.

آناتومی (تشریح عمومی)

درس آناتومی عمومی تحت عنوان تشریح عملی و نظری از دروس پایه و اساسی است که یک پرستار در ترم اول با اون روبه رو میشه. برای این درس منابع مختلفی در دانشکده‌های پرستاری کشور معرفی شده که در اینجا چندتا از پر استفاده ترین‌ها رو معرفی می‌کنیم.

فیزیولوژی نظری و عملی

درس فیزیولوژی به صورت نظری و عملی در ترم اول پرستاری ارائه شده است. در این درس مطالب پایه و بنیادی فیزیولوژی به صورت ساده و نسبتا خلاصه شده از منابعی همچون کتاب گایتون برای پرستاران ارائه می‌شود و نیازی به خواندن کتاب حجیم فیزیولوژی گایتون نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *