تفاوت تزریق چربی با تزریق ژل

تفاوت تزریق چربی با تزریق ژل

تزریق چربی که به عنوان پیوند چربی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن (مانند شکم یا ران‌ها) و انتقال آن به ناحیه دیگری که قصد افزایش حجم را دارید (مانند صورت یا سینه‌ها) است. اما تزریق ژل معمولاً به تزریق یک ماده پرکننده مانند اسید هیالورونیک یا کلاژن برای افزایش حجم به ناحیه خاصی از بدن (مانند صورت یا دست ها) اشاره دارد.

 برخلاف تزریق چربی، تزریق ژل شامل برداشتن چربی از ناحیه دیگری از بدن نیست و معمولاً با استفاده از یک سرنگ از پیش بسته بندی شده از مواد پرکننده انجام می شود. . مناسب بودن هر روش به اهداف و سلیقه بیمار و همچنین سابقه پزشکی و سایر عوامل فردی بستگی دارد. مشاوره با یک متخصص واجد شرایط می تواند به تعیین بهترین رویکرد برای هر فرد کمک کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل آشنا نماییم:

تفاوت ساختار مواد در تزریق چربی و تزریق ژل

می توان گفت که تفاوت اصلی بین تزریق چربی و تزریق ژل در منبع ماده تزریق شده است. در تزریق چربی از بافت چربی خود بیمار استفاده می شود که ماده ای طبیعی و ایمن محسوب می شود. از طرف دیگر در تزریق ژل از مواد مصنوعی یا نیمه مصنوعی استفاده می شود که برای این منظور تولید می شوند

تفاوت ساختار مواد در تزریق چربی و تزریق ژل

مزایای تزریق چربی

حال برای اینکه تفاوت این رو روش را درک نمایید بهتر است ابتدا با مزایای تزریق چربی آشنا شوید. بهبود کانتور صورت،  از بین بردن چین و چروک ها و چشم های گو افتاده برخی از مزایای تزریق چربی صورت است. از دیگر مزایای آن عبارتند از:

حال برای اینکه تفاوت این رو روش را درک نمایید بهتر است ابتدا با مزایای تزریق چربی آشنا شوید. بهبود کانتور صورت،  از بین بردن چین و چروک ها و چشم های گو افتاده برخی از مزایای تزریق چربی صورت است. از دیگر مزایای آن عبارتند از:

نتایج طبیعی: از آنجایی که چربی مورد استفاده در تزریق چربی صورت از بدن خود بیمار گرفته می شود، ظاهر و حس طبیعی دارد که می تواند ظاهر صورت را به شکلی ظریف و هماهنگ بهبود بخشد.

 نتایج طولانی مدت: برخلاف فیلرهای موقت، سلول های چربی مورد استفاده در تزریق چربی صورت می توانند برای مدت طولانی زنده بمانند و در بافت اطراف ادغام شوند و نتایج طولانی مدتی را ارائه دهند. درمان همه کاره: تزریق چربی به صورت می تواند برای رفع نگرانی های مختلفی از جمله چین و چروک، خطوط، گونه های توخالی و چشم های گود افتاده و .. مورد استفاده قرار گیرد.

 ایمن و قابل تحمل: تزریق چربی به صورت به طور کلی یک روش ایمن و قابل تحمل در نظر گرفته می شود، زیرا از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود و خطر واکنش های آلرژیک یا پس زدن را کاهش می دهد.

حداقل زمان استراحت: زمان بهبودی معمولاً حداقل است و اکثر بیماران می توانند در عرض یک یا دو هفته به فعالیت های عادی خود بازگردند. توجه به این نکته ضروری است که تزریق چربی صورت یک روش جراحی است که باید توسط یک متخصص مجرب و با تجربه انجام شود.

عوارض تزریق چربی

در حالی که تزریق چربی می تواند فواید زیادی داشته باشد، برخی از نکات منفی را نیز باید در نظر گرفت. به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازجذب چربی: همه چربی های منتقل شده ممکن است زنده نمانند و مقداری از آن توسط بدن بازجذب شود. این مورد می تواند منجر به از دست دادن حجم در ناحیه تحت درمان شود.

 ناهمواری: چربی تزریق شده ممکن است به طور یکنواخت توزیع نشود، که می تواند باعث ایجاد خطوط ناهموار یا توده در ناحیه تحت درمان شود.

 عفونت: مانند هر روش جراحی دیگری، خطر عفونت با تزریق چربی وجود دارد.

جای زخم: تزریق چربی شامل ایجاد برش هایی در پوست است که می تواند منجر به جای زخم قابل مشاهده شود.

 سایر عوارض: اگرچه نادر است، اما خطر عوارض جدی تری مانند آسیب عصبی، لخته شدن خون یا آمبولی ریه وجود دارد.

 هم چنین توجه داشته باشید که تزریق چربی از هزینه بالاتری نسبت به تزریق ژل برخوردار است اما به همان نسبت نیز ماندگاری بالاتری دارد

تفاوت ساختار مواد در تزریق چربی و تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

حال که با مزایا و معایب تزریق چربی آشنا شدیم، بهتر است مزایای تزریق ژل را نیز مطالعه نماییم. تزریق ژل که به عنوان تزریق اسید هیالورونیک (HA) نیز شناخته می شود، شامل تزریق یک ماده ژل مانند ساخته شده از یک مولکول قند طبیعی به نام اسید هیالورونیک به پوست یا مفاصل است. برخی از مزایای تزریق ژل عبارتند از:

 بهبود عملکرد مفاصل: تزریق ژل می تواند به کاهش درد و التهاب در مفاصل کمک کند، که می تواند منجر به بهبود عملکرد مفاصل و دامنه حرکتی شود

. حداقل زمان از کار افتادگی: تزریق ژل کم تهاجمی است و معمولاً نیاز به استراحت کمی دارد و به بیماران اجازه می دهد تا به سرعت به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

برگشت‌پذیری: برخلاف سایر درمان‌ها، تزریق ژل را می‌توان در صورت لزوم معکوس کرد و آن را برای برخی از بیماران گزینه ایمن‌تری می‌سازد.

 درمان قابل تنظیم: تزریق ژل را می توان بر اساس نیازهای خاص بیمار، با فرمولاسیون های مختلف برای دستیابی به نتایج مطلوب، سفارشی کرد.

نتایج فوری: بیشتر فیلرها معمولا نتایج فوری دارند اما ممکن است تا چند روز اثرات تزریق ژل در برخی مواقع به طول بیانجامد

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل نیز مانند تمامی روش های زیبایی از یک سری نکات منفی برخوردار است که عبارتند از:

اثرات کوتاه مدت: اثرات تزریق ژل ممکن است طولانی مدت نباشد و ترمیم های مکرر ممکن است برای حفظ نتایج ضروری باشد.

 واکنش های آلرژیک: اگرچه غیرمعمول است، اما برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به ژل اسید هیالورونیک مورد استفاده در تزریق داشته باشند.

درد یا ناراحتی: برخی از بیماران ممکن است در حین یا پس از تزریق دچار درد یا ناراحتی شوند که ممکن است نیاز به درمان اضافی داشته باشد. برخی از افراد عوارضی را همچون شکل گیری برجستگی های ریز زیر پوست گزارش می دهند.

 عفونت: مانند هر تزریق دیگریخطر عفونت در محل تزریق وجود دارد.

 کبودی یا تورم: برخی از بیماران ممکن است پس از تزریق ژل دچار کبودی، تورم یا قرمزی در محل تزریق شوند که ممکن است چند روز طول بکشد.

راهنمای کاربردی تکنیک های تزریق زیبایی

کتاب تکنیک های تزریق زیبایی دکتر رمزی یکی از کاربردی ترین کتب در زمینه زیبایی است که بطور خلاصه کلیه تکنیک‌های به روز تزریقات زیبایی شامل فیلر، توکسین بوتولینوم و تزریقات حل کننده چربی را بطور کامل ارائه می‌دهد.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید کتاب تکنیک های تزریق زیبایی دکتر رمزی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
تزریق زیبایی

کتاب تزریق فیلر دکتر سلطانی

کتاب تزریق فیلر دکتر حمیده سلطانی و همکاران در واقع یک اطلس مصور و جامع از آموزش تزریق فیلر می باشد که به روش بسیار کاربردی به پزشکان جهت ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه کمک می نماید. این کتاب جامع مفاهیم پایه گذاری شده و جدیدترین یافته های علمی در مورد کاربرد و پرکننده های اسید هیالورونیک در زیبایی پوست را ارائه می‌دهد. روابط آناتومیک صورت را به تفضیل بیان می کند و دستور العمل های گام به گام را برای موفق ترین پروتکل های درمانی از جمله میان صورت، پیشانی،لب، ناحیه اطراف چشم، ناحیه گردن، چانه، چین های نازولبیال، خطوط ماریونت، بینی، پشت دست ها و… را ارائه می دهد.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید کتاب تزریق فیلر دکتر سلطانی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
تزریق فیلر

کتاب تزریق تکمیلی چربی

کتاب تزریق تکمیلی چربی ترجمه دکتر رامیار فرزان شامل مباحث زیبایی و سالخوردگی، ارزیابی قبل عمل، تکنیک جراحی، دوره پس از عمل و مدیریت عوارض و… می‌باشد که به همراه DVD آموزشی ارائه شده است.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید کتاب تزریق تکمیلی چربی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
تزریق چربی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *