منابع ارشد پرستاری

منابع ارشد پرستاری

منابع ارشد پرستاری هر سال توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شوند؛ اما آیا این منابع بهترین منابع برای کارشناسی ارشد پرستاری هستند؟ آیا با خوندن همین عنوان هایی که اعلام میشه میتوان نتیجه خوبی گرفت؟ رتبه های برتر کنکور پرستاری امسال چه کتاب هایی خوندن؟ با ما همراه باشید.

کارشناسی ارشد پرستاری دارای گرایش‌های مختلفی است. برای قبولی در هر یک از این گرایش‌های خاص نیز نیاز است که برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید و از روی منابعی بخوانید که جوابگوی نیاز شما باشند. منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای کنکور ارشد پرستاری به شرح زیر هستند.

منابع کارشناسی ارشد پرستاری
پرستاری داخلی و جراحی1- کتاب برونر و سودارث داخلی جراحی
2)Medical – surgical nursing: clinical management for positive outecomes / Joyce M. Black, Jane Hokanson Hawks – 7 th. ed. St. Louis: Elsevier Saunders, Last Edition
3)Phipp’s medical – surgical nursing: health and illness perspectives/ Frances Donovan Monahan …[et. al.] – 8 th. ed. St. Louis: Elsevier, Mosby, Last Edition
منبع توصیه شده: کتاب drs داخلی جراحی
پرستاری کودکانپرستاری کودکان ونگ
منابع توصیه شده: کتاب drs کودکان، کتاب کودک سالم میرلاشاری، کتاب کودک بیمار میرلاشاری
پرستاری بهداشت جامعه1 – Community and public health nursing/ Marcia Stanhope, Jeannette Lacaster. 6 th. Ed – St. Louis: mosby, Last Edition
2 – Community health nursing: theory and practice/ Claudia M. Smith, Frances A. Manure. 2 th.ed. Philadelphia: W. B. Saunders, Last Edition
3 – پارک، جان اورت، 1928 درسنامه پزشکی پیشگیری و اجتماعی – مؤلفان جی. ای. پارک. ک. پارکر، برگردان به فارسی حسین شجاعی تهرانی – ویرایش هفدهم – تهران: سماط، آخرین ویرایش
4 – برنامه و راهنمایی ایمن‌سازی (‌جلد 6). تهران: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونت سلامت
منابع توصیه شده: پرستاری سلامت جامعه ایلدرآبادی
کتاب drs سلامت جامعه
پرستاری سلامت جامعه لنکستر
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان1 – Maternity and women’s health care/ Deitra Leonard Lowdermilk, Shannon E. perry. 8 th. Ed. St. Louis: mosby, Last Edition
منابع توصیه شده: مادران و نوزادان میترا ذوالفقاری، پرستاری مادران و نوزادان ضیغمی
روان پرستاری1 – Psychiatric nursing care plans/ Katherine M. Fortinash, patricia A. Holoday Worret – 5 th. ed. St. Louis: Mosby, Elsevier, Last Edition
2 – Mental Health nursing: an introductory text/ Barbara B. Bauer, Signes Hill/ – Philadelphia: W. B. Saunders, Last Edition
منابع توصیه شده: روان پرستاری محسن کوشان، کتاب drs روان پرستاری
زبان عمومی منابع اعلام شده زبان وزارت بهداشت 

باتوجه به لیست فوق، اصلی‌ترین منابعی که به‌عنوان منابع کارشناسی ارشد پرستاری معرفی شده‌اند، منابعی مانند مجموعه برونر و سودارث، کتاب بلک & فیپس و … هستند. قطعاً شما برای مطالعه برای آزمون ارشد، وقت کافی برای خواندن مجموعه 17 جلدی برونر یا سایر کتاب‌های رفرنس را ندارید، بنابراین بهترین منابع ارشد پرستاری قطعاً این کتاب‌ها نیستند. به‌علاوه اگر قبول شدن در گرایش خاصی مانند مانند داخلی جراحی، پرستاری کودکان و … مدنظر شماست؛ باید برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید، برای مثال درس‌های مربوط به گرایش موردنظر خود را بیشتر بخوانید.

در ادامه این مطلب شما را با بهترین منبع داخلی جراحی، منابع ارشد پرستاری ویژه نوزادان و بطورکلی بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری آشنا خواهیم کرد. به‌عبارتی به معرفی کتاب‌هایی خواهیم پرداخت که با مطالعه آن‌ها بتوانید در آزمون ارشد رتبه خوبی کسب کنید و در گرایش مورد نظر خود قبول شوید.

خرید منابع کارشناسی ارشد پرستاری

باتوجه به مطالب فوق نتیجه می‌گیریم که برای خرید منابع کارشناسی ارشد پرستاری رفتن به سراغ کتاب‌های رفرنس زمان شما را می‌گیرد و باعث می‌شود که پول خود را بیهوده خرج کنید. اما چه منابعی را برای برای کنکور ارشد پرستاری تهیه کنیم؟

پیش از خرید منابع بهتر است در رابطه با بهترین گرایش کارشناسی ارشد پرستاری تحقیق کنید تا بتوانید هدفمند مطالعه کنید. همچنین نباید از منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری نیز غافل شوید در ادامه به معرفی این کتاب‌ها خواهیم پرداخت.

منابع ارشد پرستاری داخلی جراحی

بطورکلی در آزمون ارشد پرستاری سوالات مربوط به هر گرایش مشخص شده‌اند، بنابراین اگر قبولی در گرایش خاصی مانند داخلی جراحی مدنظر شما است؛ بهتر است روی کتاب‌های ویژه این گرایش تمرکز بیشتری داشته باشید، البته این به این معنی نیست که از سایر بخش‌ها غافل شوید، زیرا درصد سایر بخش‌ها نیز در رتبه نهایی شما تاثیرگذار است.

صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی

کتاب صفر تا صد پرستاری داخلی جراحی یکی از بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری است که حتماٌ باید آن را در برنامه خود قرار دهید. این کتاب بر اساس مجموعه برونر و کتاب‌های بلک اند فیپس نوشته شده است.

بنابراین این کتاب می‌تواند کاملاً جای رفرنس را برای شما بگیرد. از ویژگی‌های مهم کتاب صفر تا صد داخلی جراحی این است که اگرچه این کتاب یک کتاب درسنامه است؛ اما کاملاً به‌صورت کنکوری نوشته شده است و مطالب آن سرشار از نکات کنکوری است. به‌علاوه این کتاب دارای چاپ رنگی است که این امر نیز به خودی خود سبب می‌شود تا خواننده راحت‌تر بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند.

drs پرستاری داخلی جراحی

کتاب drs پرستاری داخلی جراحی نیز مانند صفر تا صد داخلی جراحی یک کتاب درسنامه است. با این تفاوت که مطالب این کتاب خیلی حجیم‌تر و بیشتر از کتاب صفر تا داخلی جراحی است که گاهی حتی ممکن است موجب ترس داوطلب از مطالعه مطالب کتاب شود. این کتاب همچنین دارای چاپ سیاه و سفید است که در نوع خود ترس از مطالعه کتاب را چند برابر می‌کند. برای اینکه بدانید بین drs پرستاری داخلی جراحی یا صفر تا صد تا صد داخلی جراحی کدام کتاب را انتخاب کنید بهتر است مقاله مربوط به مقایسه این دو کتاب را بخوانید.

منابع ارشد پرستاری کودکان

منابع آزمون کارشناسی ارشد پرستاری کودکان چیست؟ این سوال یکی از سوالات تکراری هنگام نزدیک شدن به کنکور ارشد رشته پرستاری است. زیرا پرستاری کودکان یکی از پرطرفدارترین گرایش‌های پرستاری است.

کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان

کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان یکی از کتاب‌هایی است که در آن مطالب پرستاری کودکان به‌صورت نموداری توضیح داده شده است. نحوه نگارش این کتاب سبب شده است تا داوطلب بتواند مطالب مربوط به پرستاری کودکان را به‌راحتی به خاطر بسپارد.

به جرئت می‌توان گفت این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های پرستاری کودکان است که با مطالعه آن دیگر نیازی به منبع دیگری نخواهید داشت. به‌علاوه مطالب آن خیلی راحت‌تر به ذهن سپرده می‌شود و در ذهن می‌مانند.

qrs پرستاری کودکان

همانطورکه از نام این کتاب پیداست qrs یا مرور سریع پرستاری کودکان نیز کتابی برای مرور سریع مطالب پرستاری کودکان است. بنابراین بیشتر برای زمان‌هایی مناسب است که مبحث پرستاری کودکان را از روی رفرنس دیگری خوانده‌اید و اکنون می‌خواهید مطالبی را که خوانده‌اید مرور کنید.

نکته مهم: از میان کتاب‌های فوق که هر سه برای مرور سریع مطالب نوشته شده‌اند، بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری را می‌توان کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان معرفی کرد. زیرا نحوه نگارش این کتاب و سبک ویراستاری و صفحه‌آرایی آن به‌گونه‌ای است که سبب می‌شود مطالب پرستاری کودکان بیشتر در ذهن خواننده باقی بماند.

drs پرستاری کودکان

کتاب مرور جامع پرستاری کودکان نسبت به کتاب‌های مرور سریع کامل‌تر است و به‌نوعی می‌توان این کتاب را کتاب درسنامه برای پرستاری کودکان دانست. بنابراین اگر وقت کافی برای مطالعه دارید می‌توانید از این کتاب هم برای مطالعه مبحث پرستاری کودکان استفاده کنید، به‌ویژه اگر می‌خواهید از مبحث پرستاری کودکان درصد بالاتری به دست آورید.

منابع ارشد پرستاری نوزادان

بخش نوزادان یا مادران و نوزادان نیز یکی از گرایش‌های رشته پرستاری است. هر یک از این مباحث در نوع خود از اهمیت ویژه‌ای برخودارند؛ به همین علت نیز برای تمام این مباحث رفرنس‌های مشخص درنظر گرفته شده‌اند. البته منظور از رفرنس مشخص، همان منابع کارشناسی ارشد پرستاری هستند که برای هر یک از گرایش‌های پرستاری دارای کتاب‌های اختصاصی است.

نمودارنامه مادران و نوزادان

نمودارنامه مادران و نوزدان نیز مانند کتاب صفر تا صد مادران و نوزادان یک کتاب درسنامه است. با این تفاوت که در این کتاب مطالب به‌صورت نموداری و طبقه بندی شده است و نوع خلاصه کردن مطالب این کتاب سبب شده است تا بخاطرسپاری مطالب برای داوطلب ساده‌تر باشد. این کتاب می‌تواند نزدیک به آزمون برای مرور مطالب مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می‌تواند به‌عنوان درسنامه نیز برای بخاطر سپاری بهتر مطالب مادران و نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد.

QRS مادران ونوزادان

کتاب مرور سریع پرستاری مادران و نوزادان را نیز می‌توان از منابع کارشناسی ارشد پرستاری دانست. البته همانطورکه تاکنون با مجموعه کتاب‌های مرور سریع آشنا شده‌اید. این کتاب‌ها بیشتر برای زمانی مناسب هستند که از روی یک منبع مطالعه کرده باشید و اکنون بخواهید این مطالب مطالعه شده را مرور کنید.

drs پرستاری مادران نوزادان

drs پرستاری بهداشت مادران نوزادان نیز مانند کتاب صفر تا صد مادران و نوزادان یک کتاب درسنامه است با این تفاوت که کتاب صفر تا صد علاوه‌بر اینکه مطالب جامعی را به کاربر ارائه می‌دهد، دارای حجم کمی نیز هست. بنابراین مطالعه آن خیلی ساده‌تر از کتاب drs پرستاری بهداشت مادران و نوزادان است با وجود اینکه مطالب یکسانی را به داوطلب منتقل می‌کند.

منابع ارشد پرستاری سلامت جامعه

گرایش پرستاری سلامت جامعه نیز یکی از گرایش‌های رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد است. اما این گرایش نسبت به سایر گرایش‌ها از طرفداران کمتری برخودار است؛ اما نمی‌تواند ضریب آن را در آزمون ارشد نادیده گرفت. پرستاری سلامت جامعه نیز دارای کتاب‌های درسنامه و نمودارنامه‌هایی است که می‌تواند به داوطلب کمک کند تا بدون نیاز به کتاب‌های رفرنس بر مطالب سلامت جامعه مسلط شود.

پرستاری سلامت جامعه ایلدر آبادی

پرستاری سلامت جامعه ایلدر آبادی یکی از مشهورترین کتاب‌ها در زمینه سلامت جامعه است. این کتاب حتی به‌عنوان کتاب رفرنس نیز توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود. کتاب سلامت جامعه ایلدر آبادی بر اساس سرفصل‌های دروس کارشناسی تدوین شده است. این کتاب یک کتاب جامع و کاربردی برای آمادگی برای آزمون ارشد است. این کتاب دارای 46 فصل و 476 صفحه است و مبحث سلامت جامعه در آن مفصلاً توضیح داده شده است.

نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه

نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید در آزمون ارشد، استخدامی و سایر آزمون‌های وزارت بهداشت از آن استفاده کنید. این کتاب یک کتاب خلاصه شده و در عین حال جامع است به این معنی که اگرچه مباحث سلامت جامعه در این کتاب فشرده شده‌اند، اما چیزی از قلم نیفتاده است.

در ضمن نوع نگارش و صفحه آرایی این کتاب به‌گونه‌ای است که آن را برای آمادگی برای کنکور ارشد بسیار مناسب می‌سازد. زیرا نوع چیدمان مطالب در این کتاب باعث می‌شود تا مطالب خیلی راحت در ذهن خواننده باقی بماند. به‌علاوه همین صفحه آرایی و نوع چیدمان سبب می‌شود تا این کتاب برای مرور مطالب نزدیک آزمون بسیار مفید باشد.

QRS سلامت جامعه

کتاب مرور سریع پرستاری سلامت جامعه نیز یکی دیگر از کتاب‌های کنکوری برای مرور سریع مطالب سلامت جامعه است. البته همانطورکه از نام این کتاب پیداست کتاب QRS سلامت جامعه برای مرور سریع مطالب سلامت جامعه است. بنابراین مطالعه آن بیشتر به درد زمان‌هایی می‌خورد که نزدیک به کنکور است و می‌خواهید مطالبی را که خوانده‌اید، مرور کنید. البته اگر زمان کافی برای مطالعه کتاب رفرنس ندارید این کتاب یا نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه می‌تواند در لحظه آخر کمک کننده باشد.

کتاب تست ارشد پرستاری

در بخش قبل به این نکته اشاره کردیم که یکی از بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری کتاب‌های تست هستند. زیرا تمرین تست زنی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای کسب رتبه در آزمون ارشد باید انجام دهید.

از بهترین و معروفترین کتاب تست ارشد پرستاری که شامل سوالات اخیر کنکور پرستاری است میتوان به کتاب‌هایی چون: بانک سوالات پرستاری، کتاب جعبه سیاه پرستاری، کتاب mse پرستاری، کتاب تست نوقابی و… اشاره نمود. این کتاب‌ها همه دارای پاسخنامه تشریحی بوده و هرکدام مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در مقاله ای جدا بررسی شده‌اند.

خرید کتاب‌های پرستاری داخلی جراحی
مشاهده همه
خرید کتاب‌های پرستاری سلامت جامعه
مشاهده همه
خرید کتاب تست پرستاری
مشاهده همه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *