بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟ توی این مقاله به بررسی کلیات علوم پایه پزشکی پرداخته میشه. در مرحله اول توضیح میدیم اصلا آزمون علوم پایه پزشکی چی هست و به درد کدوم دسته از دانشجویان میخوره. در مرحله بعد به معرفی بهترین منابع و کتاب های علوم پایه پزشکی میپردازیم. با ما همراه باشید.

آزمون علوم پایه پزشکی چیست؟

دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پس از گذراندن 5 ترم از دوره تحصیل باید در آزمونی به نام علوم پایه شرکت کنند. این آزمون رابطی بین دروس پایه و دروس بالینی هست، یعنی با پشت سر گذاشتن دوره علوم پایه تازه وارد دوره بالینی و بیمارستان می‌شوید.

این آزمون دوبار در سال برگزار میشه. دانشجویان ورودی مهرماه (نیمسال اول) در آزمون علوم پایه اسفندماه شرکت می‌کنند و دانشجویان ورودی بهمن (نیمسال دوم) می‌توانند در آزمون شهریور ماه شرکت کنند. سوالات آزمون در هردو دوره شهریورماه و اسفندماه در یک سطح هست ولی چون شهریور تعداد شرکت کننده‌ها خیلی بیشتره رقابت هم توی این دوره سخت تر میشه.

آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در سال 2 بار برگزار می‌شود. مجموع سوالات آزمون علوم پایه شامل 200 سوال است که 150 سوال توسط قطب‌های هر منطقه طراحی میشوند و مابقی (50 سوال) بصورت کشوری و مشترک است.

در این آزمون معمولا 70 درصد از نمره 5 درصد نفرات برتر آزمون بعنوان نمره حدنصاب تعیین می‌شود که معمولا بین 85 تا 90 که به میزان سختی و آسانی آزمون بستگی دارد و متغییر است. آزمون علوم پایه پزشکی نمره منفی ندارد و حداکثر تعداد مجاز شرکت در این آزمون برای هر دانشجو 3 بار می‌باشد. این آزمون صرفا جهت سنجش معلومات دانشجویان برگزار می‌شود و خبری از پیچیدگی سوالات و تله‌های تست زنی که در کنکور تجربه داشتین نیست.

منابع علوم پایه پزشکی

منابع آزمون علوم پایه پزشکی دقیقا همون دروسی هستند که توی این 5 ترم گذشته با موفقیت پشت سر گذاشتین. قرار نیست خارج از این مباحث چیزی بخونین ولی بهتره که در طی دوران تحصیل با دروس تخصصی بیشتر ارتباط بگیرین و مطالب رو حفظ نکنید چراکه همیشه بهشون نیاز دارید و بعد از گذروندن این آزمون به طور بالینی و کار در بیمارستان این مباحث براتون ملموس تر میشه و به کارتون میاد.

جدول زیر منابع و تعداد سوالاتی که از هر درس در آزمون علوم پایه آمده را ارائه می‌دهد. همانطور که قبلا گفته شد ممکن است این سوالات در هر قطب منطقه‌ای اندکی تغییر داشته باشند ولی به طور کلی این جدول کمک زیادی بهتون میکنه. در ادامه به معرفی منابع خلاصه شده این آزمون می‌پردازیم.

 نام درسمنابعتعداد سوالات
آناتومیآناتومی اسنل۲۸
فیزیولوژیفیزیولوژی گایتون۲۶
بیوشیمیمباحثی از بیوشیمی دولین۱۷
پاتولوژیآسیب شناسی رابینز (بیسیک)۱۵
بهداشت و اپیدمیولوژیمباحثی از کتاب بهداشت عمومی دکتر حاتمی۱۷
ایمونولوژیایمونولوژی دکتر وجگانی۹
بافت شناسیبافت شناسی جان کوئیرا۱۰
روان شناسیخلاصه ای مباحث هیلگارد۶
انگل شناسی (انگل + قارچ + حشره)انگل شناسی پایه۱۲
میکروب شناسی (باکتری + ویروس)مباحثی از میکروب شناسی مورای۱۳
فیزیک پزشکیفیزیک پزشکی عقابیان۶
جنین شناسیجنین شناسی لانگمن۶
تغذیهمباحثی از تغذیه لیندا کی دی۶
ژنتیکمباحثی از ژنتیک پزشکی امری۶
معارف و انقلابمعارف اسلامی و انقلاب اسلامی۱۰
زبان انگلیسیزبان وزارت بهداشت – ترمینولوژی پزشکی۱۳

بهترین کتاب های خلاصه شده علوم پایه پزشکی

مطالعه و مرور کتاب‌های حجیم علوم پایه برای بسیاری از دانشجویان بسیار وقت گیر و طاقت فرسا هست و شاید غیرممکن! برای رفع نیاز این دسته از دانشجویان کتاب‌های خلاصه شده و نکته واری تالیف شده که به شرکت کنندگان آزمون علوم پایه کمک بسیاری می‌کند. در ادامه به معرفی این منابع می‌پردازیم.

گنجینه پروگنوز علوم پایه پزشکی

پک گنجینه سوالات پروگنوز علوم پایه پزشکی به صورت طبقه بندی شده و درس محور منطبق با شیوه ریفرم وزارت بهداشت تحت مدیریت دکتر سید احمد رضوی و سحر امیریان و توسط برترین رتبه‌های علوم پایه کشور به رشته تحریر درآمده است.

گنجینه سوالات پروگنوز علوم پایه پزشکی مبتنی بر تست و قابل استفاده برای تمام قطب های آزمایشی می‌باشد. این مجموعه شامل 11 درس میباشد که از قدیم به جدید به همراه علامت گذاری مهم ترین سوالات مرتب شده‌اند.

گنجینه پروگنوز فیزیولوژی

گنجینه پروگنوز علوم تشریح

گنجینه پروگنوز بیوشیمی

گنجینه پروگنوز قارچ شناسی

گنجینه پروگنوز ویروس شناسی

گنجینه پروگنوز باکتری شناسی

گنجینه پروگنوز انگل شناسی و حشره شناسی

گنجینه پروگنوز اصول خدمات سلامت

گنجینه پروگنوز اصول اپیدمیولوژی

گنجینه پروگنوز زبان تخصصی

گنجینه پروگنوز معارف اسلامی

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید پک گنجینه پروگنوز علوم پایه پزشکی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
پروگنوز علوم پایه

درسنامه جامع علوم پایه پزشکی گلبان

مجموعه درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان با هدف ارائه یک مجموعه جامع و خلاصه از مهم‌ترین مطالب درسی هر مبحث تدوین و گردآوری شده است. در این مجموعه سعی شده است تا مطالب بر اساس آخرین منابع معرفی شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای هر مبحث درسی گردآوری و دسته‌بندی شوند تا دانشجویان بتوانند با در دست داشتن یک بسته آموزشی کم‌نظیر، با صرف حداقل زمان به نتیجه‌ای بسیار عالی در آزمون برسند.

همچنین ارائه مهمترین و پرتکرارترین سوالات آزمون‌های ادوار گذشته، ارزش کاربردی بسیار زیادی به این مجموعه اضافه کرده است. دانشجویان می‌توانند با پاسخ‌دهی به سوالاتی که پس از هر مبحث درسی ارائه شده‌‌اند، توان علمی خود را مورد سنجش قرار دهند تا پس از دریافتن نقاط قوت و ضعف در هر مبحث، در یک زمان محدود خود را برای آزمون آماده کنند.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
علوم پایه گلبان

درسنامه جامع علوم پایه پزشکی میر

کتاب جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی میر با حداکثر پوشش ممکن بر روی همه قطب‌ها در کمترین حجم قابل مطالعه با توجه به فرصت زمانی موجود برای داوطلبین تالیف شده است. همچنین در تنظیم پاسخنامه‌ها سعی شده است که با استفاده از تکنیک‌های متنوع آموزشی، بهره وری دانشجویان را از اثر به حداکثر برساند برای تأمین این اهداف اثر با ویژگی های عملی زیر تألیف و تنظیم گردیدند:

*حذف سؤالات تکراری و مشابه
*علاوه بر مشخص کردن نکات مهم، موارد خیلی مهم تر، تحت عنوان «به خاطر بسپاریم» که مورد تأکید بیشتری قرار گرفته اند.
*پاسخنامه‌ها به صورتی تألیف شده‌اند که علاوه بر پاسخ دادن مستقیم به آزمون‌ها و رد گزینه‌های نادرست، خود به تنهایی همچون درسنامه‌ای مستقل قابل استفاده می باشد.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی میر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
علوم پایه میر
خرید کتاب های آناتومی
مشاهده همه
خرید کتاب های فیزیولوژی
مشاهده همه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *