
در این مقاله به معرفی بهترین کتاب استخدامی آموزش و پرورش میپردازیم. آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان برگزار می شود.
افرادی که متقاضی ثبت نام در این آزمون هستند می بایست با اطلاع از رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، رشته شغلی مورد نظر خود را در سال 1402 انتخاب کنند.
داوطلبانی که علاقه مند به شغل های معلمی و استخدام آموزش و پرورش هستند، می بایست در زمان تعیین شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ثبت نام کنند. متقاضیان این آزمون با اطلاع از لیست رشته های مجاز به نام نویسی در آزمون و همچنین رشته های شغلی ارائه شده که با رشته تحصیلی داوطلب متجانس هستند، می توانند مناسب ترین رشته شغل را انتخاب کنند.
داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می توانند از میان رشته هایی مانند آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی با رعایت ضوابط و قوانین تعیین شده در آزمون سال جاری ثبت نام کنند.
بهترین کتاب استخدامی آموزش و پرورش
تمام نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش که در قالب کتاب عرضه شدهاند به صورت تالیفی هستند چراکه سوالات آزمون استخدامی در دسترس عموم قرار نمیگیرند. این کتابها حداکثر سوالات استخدامی را پوشش میدهند و کمک زیادی به داوطلبین میکند.
یکی از مزایای این کتابها داشتن پاسخ تشریحی است که میتوان از آنها برای تست زنی و حتی یادگیری برخی مطالب استفاده کرد. در ادامه به چند نمونه از بهترین کتاب استخدامی آموزش و پرورش اشاره میکنیم.
کتاب عمومی استخدامی آموزش و پرورش
کتاب اطلاعات عمومی ویژه آموزش و پرورش دکتر محمد شریفی شامل خلاصه مباحث و شرح درس، معرفی نکات برتر، سؤالات تألیفی و سؤالات ادوار گذشته استخدامی می باشد. این کتاب از مجموعه کتاب های موفقیت در آزمون های استخدامی انتشارات آراه است که شامل سرفصل های: زبان و ادبیات فارسی؛ معارف و احکام اسلامی؛ اطلاعات عمومی (شناخت مسائل روز)؛ علوم رایانه؛ ریاضیات عمومی؛ آمار و احتمالات؛ هوش و استعداد تحصیلی؛ زبان انگلیسی عمومی است.
سرفصل های کتاب عمومی استخدامی آموزش و پرورش مطابق با سر فصل های آزمون تخصصی استخدامی آموزش و پرورش اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش تالیف گردیده است، به همین جهت تمامی مباحث مورد نیاز برای آمادگی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، در این کتاب به طور کامل پوشش داده شده است.
کتاب آزمون استخدامی آموزش و پرورش شاپور درویشی
کتاب کلیات سوالات آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شاپور درویشی شامل 2510 پرسش چهار گزینهای میباشد که 670 سوال آن مربوط به دروس عمومی و 1840 سوال به دروس تخصصی سازمان سنجش و آموزش کشور اختصاص داده شده است. پاسخنامه این کتاب به صورت کلیدی است. این کتاب منبعی معتبر برای کلیه داوطلبان آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور میباشد و برای مربیان پیش دبستانی، آموزگار ابتدایی، آموشیاران نهضت سواد آموزی، نیروهای حق التدریسی و… قابل استفاده است.
کتاب عمومی استخدامی آموزش و پرورش
کتاب آموزگار ابتدایی آزمون استخدامی (حیطه تخصصی) شامل خلاصه مباحث و شرح درس، معرفی نکات برتر، سؤالات تألیفی و سؤالات ادوار گذشته استخدامی میباشد.
کتاب سنجش و اندازه گیری دکتر سیف
کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف اثری است که سال ها به عنوان مرجع در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است. دکتر سیف تلاش نموده تا پویایی کتاب را با افزودن مطالب جدید و به روز حفظ نماید، بنابراین در هر ویراست از کتاب شاهد نسخه ای با تغییرات اساسی و متناسب با نیاز روز آموزشی هستیم.
در فصل نخست از کتاب سنجش و اندازه گیری دکتر سیف، خواننده با تعریف اصطلاحات مختلفی مواجه است که در ادامه اثر تشریح می شوند. فصل های بعدی کتاب به انواع مقیاس های اندازه گیری، دسته بندی شیوه های سنجش و اندازه گیری که در آموزش و پرورش و روان شناسی مورد استفاده قرار می گیرند، نحوه ی دسته بندی، مراحل و فعالیت های مرتبط با ارزشیابی آموزشی، تهیه طرحی برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، استفاده از آزمون های صحیح-غلط، جور کردنی، چندگزینه ای، تشریحی و کوتاه پاسخ در سنجش یادگیری پرداخته است. در ادامه سنجش عملکردی، مشاهده ای، رفتاری، عاطفی و سنجش با استفاده از کارپوشه شرح و بسط داده شده و در فصل پایانی روش اجرا، نمره دهی و تحلیل آزمون ها مورد بررسی قرار گرفته است.
کتاب روانشناسی پرورشی دکتر سیف
کتاب روانشناسی پرورشی دکتر سیف: روانشناسی یادگیری و آموزش با هدف کمک به پرورش دهندگان در برخورد صحیح با نگرانیهای پرورشی تالیف شده است. مخاطب در این کتاب با ایدهها، مقررات و اصول روانشناسی یادگیری و آموزش آشنا میشود و دانش و مهارت لازم را در خصوص مفاهیم و مبانی روانشناسی پرورشی نوین به دست می آورد.
دکتر علی اکبر سیف در این کتاب همچنین چگونگی توسعه توانایی به کارگیری نظریهها و قواعد یادگیری و انگیزش در طراحی عملکرد آموزشی و موارد مشابه را توضیح میدهد و اصول کلی روانشناسی پرروشی، اهداف، آمادگی فراگیران، آموزش، یادگیری، انگیزه و ارزشیابی را پوشش میدهد. هدفهای کلی این کتاب برای معلمان فعلی و آتی نوشته شده است؛ اما تمام کسانی که به صورت حرفه ای با غیر حرفه ای و مستقیم یا غیر مستقیم به آموزش و هدایت یادگیری دیگران می پردازند می توانند از موضوع های متنوع آن بهره بگیرند.