خلاصه کتاب باربارا بیتز

خلاصه کتاب باربارا بیتز

خلاصه کتاب باربارا بیتز 2021 ترجمه فارسی و چکیده‌ای از کتاب Bates’ Guide To Physical Examination and History Taking می‌باشد. در کتاب باربارا بیتز اصول برخورد با بیمار از سطح ابتدایی تا پیشرفته توضیح داده شده است که به جرئت می توان گفت با مطالعه این کتاب، دیگر نیازی به مطالعه کتاب دیگر جهت یادگیری نحوه برخورد با بیمار و علائم بیماری های مختلف نیست.

اخرین ویرایش این کتاب، ادیشن سیزدهم بوده که در این ویرایش بر سادگی متن کتاب تأکید بیشتر شده است. همچنین در این ویرایش بر مشکلات شایع و مهم تأکید بیشتر شده در عین حال بر موارد نادر یا با اهمیت ناچیز توجه کمتری شده است. با این حال، موارد نادر ولی مهم نیز در کتاب معاینات فیزیکی باربارا بیتز گنجانده شده اند.

در این ویرایش از کتاب باربارا بیتز 2021 مطالب مهم با رنگ آبی مشخص شده است که این امری باعث می شود که دانشجویان و پزشکان به صورت فوری به خلاصه مطلب دسترسی داشته باشند و چالش های بالینی موارد خاص را بدانند. در اخرین ادیشن کتاب معاینات بالین و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز بسیاری از تصاویر جدید بوده و یا به روزرسانی شده اند و برای اولین بار تصاویر کتاب شماره گذاری شدند تا پیدا کردن کردن آن ها با توضیح مربوطه ساده تر باشد.

در کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز یاد میگیریم که چگونه بر اساس شرح حال و علائم بالینی بیمار به تشخیص مناسب برسیم. بدین منظور ابتدا به آموزش اصول شرح حال گیری پرداخته شده و بعد از مطالعه کتاب معاینات بالینی و اخذ شرح حال بیتز به طول کامل به شرح حال گیری مسلط می شویم.

پس از تسلط بر شرح حال گیری نوبت به معاینات بالینی میرسد. در این کتاب به طور کامل روش ها و تاکتیک های معاینات بالینی به صورت سیستماتیک آموزش داده می شوند. هر یک از فصل های کتاب سیستم خاصی را بررسی می کند که بعد از توضیحات کوتاه در مورد آناتومی آن ناحیه، نکات خاص مربوط به آن سیستم در شرح حال گیری و همچنین مانور ها و تاکتیک های معاینه نیز آموزش داده می شود.

علاوه بر آموزش شرح حال گیری و معاینات بالینی، موارد خاص و یا بیماری هایی که یافته های به خصوصی در معاینه و شرح حال دارند نیز به رنگ قرمز در کنار متن اصلی کتاب آورده شده است . با مطالعه این موارد می توانیم به صورت کاملا سازماندهی شده نکات خاص و مثبت مربوط به هر بیماری را در شرح حال و معاینه یاد بگیریم.

تصاویر کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز دارای تصاویر منحصر به فردی می باشد که به فهم هرچه بیشتر متن کتاب کمک شایانی می کند. علاوه بر تصاویر مربوط به موارد خاص و بیماری های متفاوت، در کتاب باربارا بیتز 2021 نمودار هایی گنجانده شده که باعث می شود خواننده به یک دید کلی نسبت به مطالب مطالعه شده دست پیدا کند. جدول های موجود در کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز به گونه ای طراحی شده که می توان یافته های مثبت و مشابه در دو بیماری که نسبتا به یکدیگر شبیه می باشند، مقایسه شود که یکی از مهم ترین امتیازات این کتاب به شمار می رود.

علاوه بر آموزش شرح حال و معاینه، در کتاب معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز نحوه اپروچ به بیمار و اقدامات لازم برای هر یک از علائم بالینی را نیز آموزش می دهد. در آخر تشخیص های افتراقی مربوط به هر یک از علائم بالینی نیز در این کتاب آمده که می توان خیلی ساده این تشخیص های افتراقی را یاد بگیریم. انتهای هر فصل از کتاب معاینات فیزیکی باربارا بیتز جدول ها و تصاویر بسیار عالی به همراه توضیحات جامعی وجود دارد که به خوانند این امکان را می دهد که مطالب خواننده شده در آن فصل، به صورت جامع مرور شود که به جرئت می توان گفت بهترین ویژگی این کتاب می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان به این موضوع پی برد که دلیل اینکه کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز چرا یکی از مهم ترین کتاب های مورد نیاز برای کادر درمان می باشد. با مطالعه این کتاب بسیاری از چالش های موجود در علم پزشکی برطرف می شود ولی باید به این نکته توجه داشت علم پزشکی یکی از گسترده ترین علم های موجود بوده که نمی توان با خواندن تعداد محدودی از کتاب های این زمینه به تسلط کافی دست پیدا کرد. کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز نیز به هیچ وجه به تنهایی جواب گوی تمام نیاز های پزشکان و پرستاران نمی باشد ولی بدون شک یکی از مهم ترین کتاب موجود برای هموار کردن این مسیر می باشد.

دستنامه باربارا بیتز دکتر قارونی

دستنامه معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز 2021 دکتر منوچهر قارونی خلاصه مفیدی از کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز می‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید کتاب دستنامه معاینات بالینی باربارا بیتز دکتر قارونی 2021 می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
دستنامه باربارا بیتز

دستنامه باربارا بیتز دکتر قارونی

راهنمای جیبی معاینات بالینی و روش گرفتن شرح حال باربارا بیتز 2021 دکتر مائده علیا خلاصه مفیدی از کتاب معاینات بالینی باربارا بیتز می‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات کامل‌تر و خرید کتاب دستنامه معاینات بالینی باربارا بیتز دکتر قارونی 2021 می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.
هندبوک باربارا بیتز
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *